sábado, junio 7

Aquí la meva esquena, aquí uns amics…


Finalment divendres (després d’esperar més de 50 minuts de l’hora fixada a la sala d’espera de la consulta del traumatòleg) vaig tenir el resultat de la radiografia i de la ressonància magnètica.

Per parts:
... un ja té l’edat que té, i això ja no hi ha qui ho mogui.
... un ha passat molts anys, a peu dret, a un dels costats del taulell “lluitant” amb perfumistes de tot el país (amb Yves Saint Laurent primer i després amb Versace, Dolce&Gabbana, Van Cleef&Arpels, Roger&Gallet, Moschino...). I això carrega, i molt, l'esquena.

Dit això, la meva esquena “no anda mú fina” que diguem; aquest va ser el diagnòstic:

-La curvatura i desplaçament a un costat de la columna és obvia,
-Artrosis a, al menys, a 4 ó 5 vertebres dorsals,
-5 ó 6 discos “aplastadets”,
-1 vertebra dorsal desplaçada,
-1 petit tumoret sanguini a una vertebra dorsal,
-Totes les vertebres lumbars massa “horitzontals”,
-La última vertebra dorsal, oberta (bífida) i soldada a coxis,
-Alguns “aplastaments” de medul·la, sense importància.

Total, que si ho sé no hi vaig... No és preocupant, però sí que  s’han de fer cosetes:

-Un parell de mesos de fisioterapeuta, per fer un bon i necessari reforçament de la musculatura abdominal i lumbar,
-Estiraments d’isquiotibials.

Dimarts mateix, m’hi poso !.

(... però demà, “Cursa de la Maquinista”). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario