domingo, mayo 11

Cursa DIR 2014


Això del córrer no té gaire secret: entrenes, millores; no entrenes i "fas el mandra", vas enrere, com el crancs.
Després d’estar 8 dies seguits sense córrer ni un sol centímetre (...de quilòmetres, ja ni en parlem), m’he plantat aquest matí, ben d’hora ben d’hora, a la Diagonal. Fins a les quatre de la matinada ha estat plovent i entre això, i que al sol li costava sortir de entre els núvols, l’ambient era agradable. Havia quedat a dos quarts de vuit amb Arantxa, per "fer la prèvia" i anar trobant gent. I han anat caient: en Rafa Pérez, en Llorenç, la Mercè, la Dévora...
Arantxa i Dévora




Rafa...







Lorenç i Mercè














Un cop dins del calaix, i un altra cop sense escalfar ni un sol metre, he arrancat a córrer com sempre, “com una cabra boja” i aquest cop pitjor encara, afavorit pel “cara avall” que feia la cursa (4:41, 4:47, 4:48, 4:55, 4:57, 4:55... durant els sis primers quilòmetres, molt per sobre del meu ritme “de creuer” habitual). 
Per cert, és acollonant: entre el 6 i el 7, “els retalladors professionals” han trobat la seva ocasió per retallar, al pas per Glòries, en el tres únics revolts possibles en una carrera gaire bé tota en línea recta (increïble !).

A mi està clar que la Diagonal, un cop passada la Torre Agbar, “se m’entravessa”, se’m fa llaaaaarga. I entre això, i la pèssima preparació prèvia que avui portava avui, he decidit parar al km. 8,100 i, altra cop, al km. 8,500 (entre una i altra aturada m’he deixat escapolir 1:03, així que no he pogut aprofitar-me de no haver-me aturat al avituallament del 5). El meu temps de pas pels quatre darrers quilòmetres ha estat de 5:15, 5:22 (aquest pas pel 8 és enganyós, perquè he aturat incomprensiblement el meu crono) 5:32 i 5:27.

Oficialment, el meu trist temps d’avui ha estat de  51:27 , a ritme  5:09   (pels 49:39 l’any passat), ocupant la posició 2.512 de entre els 5.426 que han acabat la cursa.  

A punt d'encarar l'últim km.
Però, Txabi... has d’entrenar, collons !

En acabar la cursa, més retrobades: en Pere i l’Adrià, en Miquel Pucurull, en Gregorio... 
i una inesperada desvirtualització
És el que té de bo això del córrer, quan s’ajunta amb les xarxes socials. Ja vaig tenir una gratíssima experiència l’any passat per la Behobia, desvirtualitzant a un munt de gent que només “coneixia”, i de pura casualitat, per twitter (Jessica, Fer, Mònica, Miguel, Alfonso, els NTP...); més tard em va tornar a passar amb Begoña i el seu debut a la Marató de BCN.
L'Abigail i en Miquel

Avui, la gratíssima i simpàtica desvirtualització ha estat la de l’Abigail , una menuda -però molt gran- corredora dels del “Aire” de Granollers, a la que també només “coneixia” per twitter, i no recordo mitjançant l’ intermediació de qui. Ha estat un altra moment especial, en el que també se’ns han unit en Miquel Pucurull i l’Ana Isa, amiga d’Abigail. Sempre he dit que el millor de les curses és “la post-cursa” i tota la bona gent amb la que et vas trobant i amb la que acabes “fent pinya”, sense tenir en compte edat, condició, sexe, nivell de cursa, ubicació geogràfica...

"Els Cefas", en Pere i l'Adriá
Cote Sisters

Dos "monstruitos": Arantxa Suau i Chema Martínez
Cote's Family
Ja de camí cap el metro m’he creuat, a la terrassa d’un bar proper, amb les “Cote sisters” (bé, aquest cop ha estat amb la “Cote’s family”) i amb ells he estat petant la xerrada una bona estona i després, tots junts, hem agafat el metro -línea groga- per anar-nos cap a casa; però no m’han deixat pagar el bitllet a “esCOTE” (perquè Montse ha picat per mi la seva targeta de transport; així li posàvem una mica d’emoció al tema per si, quan jo em separava d’ells -jo cap a la línea verda, ells cap a la vermella- el revisor em demanava un bitllet que jo no tenia).

Després de tot, una molt bona matinal... i de la que tampoc em puc queixar del tot, “visto lo visto” (la cursa d’avui es posa en el lloc 36 de les 62 curses de 10 que he corregut fins ara, així que “....he tenido peores tardes”).

Però, Txabi, has d’entrenar, collons ! (per no patir com avui, tot i lo “decent” final del temps).


(C.Q.  345  38-25-320)

No hay comentarios:

Publicar un comentario