viernes, septiembre 3

ESTIRANT LES CAMES i ... “EL GRAN DUBTE”

.
Com que la Mitja Marató és diumenge, avui el que he fet és anar a “estirar les cames” al Club: 10 quilòmetres en bici, a ritme suau, per “estovar” i desengarrotar una mica la musculatura de les cames i fer després una tanda d'estiraments.
És curiós el tema: estic a menys de 36 hores de córrer una Mitja Marató i jo aquí tant tranquil i, a la vegada, tant confiat (tot i que sembla que sí, que diumenge ferà calor); és curiós que el fet d'afrontar una cursa de 21 quilòmetres em sembli tan “normal”, i més tenint en l'horitzó més proper la meva primera Marató sencera; i, a sobre (o precisament per això) després de la setmana d'entrenaments que he fet:
- la sèrie ràpida de diumenge de 5,5 quilòmetres,
- l'hora i mitja i els 15 quilòmetres de dilluns a la cinta,
- i els 6 quilòmetres "seriats" de dimecres.
(que tot junt ja són 26,5 quilòmetres en 4 dies, una mica més d'una “mitja marató per etapes”) i rematant-ho amb els 10 quilòmetres en bici d'avui.

-D'això se'n diu “estat de forma”, Txabi ...

... m'ha dit l'Albert mentre jo pedalejava i comentàvem temes varis; i té raó: el fet de “no haver parat de córrer” durant l'agost, i tal i com he començat corrent aquest setembre, sembla ser que està donant els seus fruits: recupero bé i puc fer dos entrenaments exigents en dies alterns “sense morir” ni patir-ne les conseqüències físiques. És confirma, doncs, que això de córrer té més a veure amb “cap” que amb les “cames”, i jo -està clar- ja tinc ficats dins del cap els 63 quilòmetres de cursa (21+42) que tinc per davant en els propers 22 dies ... i als que hauré d'afegir-hi els quilòmetres d'entrenament entre mig de la Mitja de Sabadell i la Marató de Berlín.
El Gran Dubte

I el gran dubte.... córrer amb les  SAUCONY  o amb les  ASICS ?.

Està clar que vaig més còmode amb les Saucony, les tinc “més fetes” als meus peus, s'acoplan molt millor, tot i que tinc la sensació de que ja han perdut una mica d'amortiment (no gens greu en una cursa de 10 quilòmetres, però sí com per pensar-s'ho en una Mitja, i ja no et dic, en una Marató).
Per contra, amb les noves Asics sempre he tingut la sensació, des del primer dia, que el peu esquerra -la part interna del taló- no s'acomodava bé a la plantilla ergonòmica de la sabatilla, sensació que em desapareix -gaire bé sempre- als pocs quilòmetres de córrer; però el que és segur és que l'amortiment d'aquestes és molt millor per estar molt menys desgastades. I és amb aquestes, les Asics, amb les que he estat entrenant tota aquesta dura setmana.
Així les coses, diumenge a Sabadell correré la Mitja Marató amb les Asics Gel Nimbus 10 “naranja chillón”, a veure què tal aguanto amb elles la distància.
.

1 comentario:

  1. Per Berlin les Asics, són molta més garantia. L'amortiment és molt important. Vas molt bé, Txabi, et veig molt bé. Sort a Sabadell!

    ResponderEliminar